Χρήστος Πυθαράς: "Eπιθυμία, Πόρωση, Προσπάθεια, Επιμονή"

Δημοσίευση: 18 Φεβ. 2025, 18:47
Συντάκτης:

Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Χρήστου Πυθαρά «ΚΥΝΗΓΙ», συστήνεται στο κοινό στις κινηματογραφικές αίθουσες από την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου.

Το «ΚΥΝΗΓΙ», είναι η ιστορία ενός μοναχικού κυνηγού και σιδερά που γεμίζει ενοχές με τον χαμό της μητέρας του καθώς αναζητά τη χαμένη του ανθρωπιά και αγάπη στα μάτια ενός σκύλου που το κακοποιεί το αφεντικό του. Η ταινία «εξερευνά και παρατηρεί την έννοια της βίας και των διαφόρων μορφών της που ενυπάρχουν στη κοινωνίας μας καθώς και την μοναξιά και την κοινωνική, αστική και μη, αποξένωση» όπως λέει ο σκηνοθέτης Χρήστος Πυθαράς. \

<a href="/nea/des-kynigi-mazi-me-toys-protagonistes-toy/71174">Δες το "Κυνήγι" μαζί με τους πρωταγωνιστές του</a>ΣΧΕΤΙΚΑΔες το "Κυνήγι" μαζί με τους πρωταγωνιστές του

Τον κεντρικό ήρωα της ιστορίας, Γιάννη, ενσαρκώνει με μια συγκλονιστική ερμηνεία ο μη ηθοποιός και σιδεράς στο επάγγελμα Γιάννης Μπελής. Στιβαρός, λιγομίλητος και μελαγχολικός, αποδίδει με απόλυτη αυθεντικότητα τον εσωτερικό κόσμο του χαρακτήρα του. Η ερμηνεία του συνδυάζεται αρμονικά με αυτές των υπόλοιπων συντελεστών της ταινίας, όπως του Βασίλη Αναστασίου (ο ράπερ ΘΥΤΗΣ), του Μελέτη Γεωργιάδη, της Βασιλικής Δέλιου, του Σωτήρη Τσακομίδη και φυσικά του σκύλου Μαλ.

Ο Χρήστος Πυθαράς μας μίλησε για την ταινία του. Μια ταινία για την μοναξιά που δύσκολα αντέχεις, για την φύση που σε γιατρεύει, για τον ερασιτέχνη φοβερό πρωταγωνιστή του, για το πως είναι να σκηνοθετείς τον (απίστευτο) σκυλάκο, πως είναι τελικά να κάνεις πολλά, με λίγα. 

Είδαμε το φιλμ, γράψαμε άποψη

Θέλω να μου μιλήσεις καταρχην για τον πρωταγωνιστή σου που δεν είναι επαγγελματίας ηθοποιός, αλλά στην ταινία έχει κουμπώσει ιδανικά. Πως πήρες το ρίσκο να στήσεις εξ’ολοκλήρου μια ταινία πάνω του;

Δεν ξέρω τι άλλο να πω για τον Γιάννη και συνάμα δεν θέλω να σταματήσω να μιλάω για αυτόν.  Η πιο ώριμη, μεστή κινηματογραφική απόφαση που έχω πάρει στη ζωή μου, και επίσης η πιο εύκολη συνεργασία που είχα ως τώρα με "ηθοποιό". Ίσως είναι και αυτή η έλλειψη της ταυτότητας του ηθοποιού, του τρόπου και των εργαλείων που φέρουν πολλοί ηθοποιοί, που μας επέτρεψε να συνεργαστούμε τόσο άψογα. Ποτέ δεν προσέγγισε κανείς από τους δυο μας το όποιο θέμα ή διαφωνία μας, σύμφωνα με την ιδιότητα μας.
Δύο άνθρωποι που προσπαθούσαν απλά να συνεννοηθούν και να συμφωνήσουν, χωρίς να είναι σημαντικό να έχει ένας από τους δυο δίκιο. Χτίστηκε ουσιαστική εμπιστοσύνη. Αν εγώ πήρα το ρίσκο, σίγουρα ο Γιάννης είναι εκείνος που κέρδισε το στοίχημα, με την ερμηνεία του. Μόνο θαυμασμό και σεβασμό έχω για το αποτέλεσμα που έχει φέρει. Δεν κουράζομαι να βλέπω την ταινία ξανά και ξανά, λόγω της παρουσίας του στο κάδρο.

Απολάμβανες αυτές τις μικρές ρωγμές συναισθηματισμού και ευαισθησίας (με την σχέση του με τον σκυλάκο, ή τις στιγμές με την παλιά του αγάπη) στο τείχος ασφαλείας που είχε χτίσει ο μοναχικός, τραχύς και μπρουτάλ κεντρικός σου ήρωας για να φιλτράρει την καθημερινότητα των επαφών του με τον υπόλοιπο κόσμο?

Μα ακριβώς αυτό νομίζω ότι είναι το ενδιαφέρον με αυτό τον άνθρωπο. Βλέπεις έναν βαρύ, σκληρό άντρα που δεν υποκρίνεται και δεν θέλει να δείξει ότι είναι βαρύς, σκληρός άντρας και συνάμα δεν καμουφλάρει την ευαισθησία του ή δεν φοβάται να φανερώσει την αδυναμία του. Και αυτή η αποκάλυψη προκύπτει καταλήγω να πιστεύω, όχι από την δουλειά του Γιάννη ως ηθοποιού αλλά από την ποιότητα του ως άνθρωπος. Η δουλειά που κάναμε μαζί στη προετοιμασία, απλά βοήθησε αυτά τα στοιχεία να φανερωθούν στο σωστό τόνο.

Oύτε και ο Θύτης είναι επαγγελματίας ηθοποιός? Πως τον σκέφτηκες και τον επέλεξες για τον ρόλο?

Ο Θύτης ως ράπερ / μουσικός έχει την εικόνα του σκληρού, τσαμπουκαλεμένου, τύπου και μάλλον είναι. Αυτή η αγριάδα και το φυτίλιασμα του Θύτη, σε άλλες ποιότητες όμως και σε άλλο τόνο, ήταν στοιχεία που ήθελα να έχει ο Ηλίας, ο χαρακτήρας της ταινίας. Βέβαια, πέρα από αυτή την έκφανση του, ο Βασίλης είναι κολλητός, έμπιστος φίλος για κάποιους, χαβαλετζής για άλλους, αδερφός και σύντροφος.

Πόσο εύκολο είναι να σκηνοθετήσεις έναν σκύλο? Πως μπορείς να καθοδηγήσεις την παρουσία του?

Πολύ εύκολο, μα μιλάω εκ του ασφαλούς γιατί ο Μαλ, ο τετράποδος φίλος της ταινίας, ήταν πολύ εύκολο σκυλί και εγώ έχω μεγάλη σωματική και συναισθηματική εξοικείωση με τα σκυλιά. Είναι σημαντικό πάντως για έναν ηθοποιό να σεβαστεί τον σκύλο και να προσπαθήσει με ενδιαφέρον να καταλάβει τον χαρακτήρα του και τα κουμπιά του. Το σκεπτικό "θα του δώσω μια λιχουδιά να κάνει αυτό που θέλω" δυστυχώς δεν λειτουργεί και ένας ηθοποιός μπορεί να εκτεθεί ανεπανόρθωτα αν δεν έχει προετοιμάσει την σχέση του με τον σκύλο που παίζει μαζί, όπως έχει να το κάνει με τους άλλους δίποδους χαρακτήρες.

Είσαι ικανοποιημένος από την ταινία σου ή θεωρείς ότι άφησες έξω (ή δεν γύρισες καν) κάποια πράγματα λόγω μπάτζετ?

Είμαι εξαιρετικά ικανοποιημένος. Δεν θα άλλαζα τίποτα, δεν άφησα τίποτα έξω που θέλαμε να γυρίσουμε και δεν καταφέραμε (τουλάχιστον από όσο μπορώ να θυμηθώ). Το μόνο μας πρόβλημα υπήρξε ότι ο καιρος επέμενε να μας εμπαίζει, αλλά και αυτόν τον διαχειριστήκαμε.
Θεωρώ ότι ο Θάνος Λυμπερόπουλος, ο διευθυντής φωτογραφίας κατάλαβε το ύφος της ταινίας και έκανε εξαιρετική δουλειά σαν αποτέλεσμα αλλά και διαχείριση της παραγωγής από το πόστο του, μαζί με την βοηθό κάμερας (Δήμητρα Πετμεζά) που τα φλου / νετ της προσέδωσαν στην εικόνα μεγάλο μέρος του ψυχισμού του ήρωα, ο Μάνθος Σάρδης απογείωσε την εικόνα έπειτα με το grading του χρώματος (γιατί αλήθεια οι κολορίστες πλέον στις μέρες δεν είναι συνυποψήφιοι για το βραβείο φωτογραφίας μαζί με τους φωτογράφους, όπως πλέον γίνεται με τον ήχο;), η Βάλια Τσέρου έκανε λεπτομερειακή και ψυχοκινητική δουλειά στον ηχητικό κόσμο της ταινίας, μαζί με το σύνολο της ομάδας ηχοληψίας με πρώτο ηχολήπτη το χαμογελαστό παιδί Αλέξη Κουκιά (και να συνεισφέρουν τα μάλα οι: Ασημώση, Σιεκρής, Σαραντινός, Αλκαίος).

Η Σοφία Βάσο έφτιαξε μια πολύ στοχευμένη παλέτα χρωμάτων στα ρούχα. Η Όλγα Πάτσιου στο μακιγιάζ που κατάλαβε ακομπλεξάριστα ότι η αφαίρεση στη περίπτωση μας, ήταν η σωστή απόφαση. Φυσικά, η Πηνελοπάρα Βαλτή, σκηνογράφος με τρομερή εμπειρία, άποψη, αισθητική και δουλευταρού, χωρίς ίχνος κόμπλεξ. Ο Πάνος Βουτσαράς! Εξαιρετικός μοντέρ, τα κοψίματα του σε μερικές στιγμές ήταν σα να κάνει μασάζ στα πλάνα. Τρομερή βοήθεια στη ταινία παρείχε ο μοντέρ Μάνος Μακρυγιαννάκης, που μου έδωσε χρόνο να δοκιμάσουμε πράγματα. Και ο κολλητός φίλος, πιο συνεργάσιμος συνεργάτης στην ιστορία των συνεργατών, Ντίνος Τσέλης που μαζί με την Άννα Κομιανού, έφτιαξαν την μουσική και μέσω πειραματισμών και δοκιμών, δίχως ίχνος εγωισμού, δημιούργησαν το score που ντύνει συναισθηματικά την αφήγηση. Δεν γίνεται να μην αναφερθούν όμως οι συνεργάτες οργάνωσης και παραγωγής, πυλώνες σε νευραλγικές θέσεις, Γιώργος Καραλιάς, Χριστίνα Παντελάτου, Σωτηρία Βασιλείου που με τους συνεργάτες τους έδιναν συνεχές δικαίωμα στη κατασκευή της ταινίας. Και η Κλαίρη Γραμματίκη, που έκανε φαινομενικά μόνο (εξαιρετικό) script αλλά βοήθησε σε τόσους και τόσους άλλους τομείς με πρωτεύοντα το casting. Μακάρι όλες οι συνεργασίες και παραγωγές να κυλούσαν όπως αυτή, δυστυχώς δεν συμβαίνει πάντα όμως, τουλάχιστον με μένα και με τον δικό μου χαρακτήρα. 

Ποιους στόχους αν καταφέρει και πιάσει η ταινια σου θα είσαι ευχαριστημένος?

Πρώτος, να δει τη ταινία όσο περισσότερος κόσμος, πάνω από όλα. Δεύτερος, η ταινία να λειτουργήσει ως εφαλτήριο να μπορέσω να κάνω επόμενη. Έπειτα και καθαρά ματαιόδοξα, να παίξει σε φεστιβάλ και να αναγνωριστώ ως ένας σπουδαίος auteur παγκόσμιας εμβέλειας, από το Νομό Ηλείας με ρίζες από την Αιθιοπία. Να μου εξασφαλίσει η ταινία ένα εξοχικό στο Πήλιο και τρία στο εξωτερικό. Μιλώντας σοβαρά όμως, θα νιώσω τρομερή δικαίωση αν αναγνωριστεί πάνω από όλα η ερμηνεία του Γιάννη, για αυτό που πιστεύω και εγώ πως είναι, μια από τις πιο ενδιαφέρουσες των τελευταίων χρόνων στο ελληνικό σινεμά (φέτος είχαμε και του κυρίου Θανάση Παπαγεωργίου στη ταινία του Στέργιου Πάσχου, φανταστική ερμηνεία και χίλια μπράβο! καθώς και για τον δεύτερο αντρικό της ίδιας ταινίας Τάκη Βαμβακίδη, θυμώνω λίγο και στεναχωριέμαι λίγο, που συμπίπτουν εντός της ίδιας χρονιάς με το Κυνήγι).

Ποιο είναι το μυστικό αυτόν τον καιρό στο ελληνικό σινεμά να κάνεις πολλά (αποτέλεσμα) με λίγα (μπάτζετ)?

Η επιθυμία, η πόρωση, η προσπάθεια, η επιμονή. Οι καλές σχέσεις, οι καλές συμπεριφορές, οι καλές συνεργασίες. Η σωστή τοποθέτηση του εαυτού σου μέσα σε όλη την διαδικασία. Όσο δύσκολο είναι βέβαια να βρεις χρήματα, άλλο τόσο είναι αρκετές φορές να έχεις ή να δημιουργήσεις όλα τα παραπάνω.

Εδώ μπορείτε να δείτε τρέιλερ και διάφορα τίζερ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
37710
Feelgood
12178
Film Group
4293
Feelgood
1966