Νύχτες Πρεμιέρας 2024: "Brando with a Glass Eye" - Kριτική
Σύνοψη: Αθήνα, Ελλάδα. Ο Λουκάς καταφεύγει στην ένοπλη ληστεία για να χρηματοδοτήσει το όνειρό του να σπουδάσει την ερμηνευτική Μέθοδο στη Νέα Υόρκη.
ΣΧΕΤΙΚΑΟι Νύχτες Πρεμιέρας παρουσιάζουν David Lynch Remastered
Η ληστεία πάει κατά διαόλου, καθώς τραυματίζει τον Ηλία, έναν αθώο περαστικό. Αργότερα τον επισκέπτεται στο νοσοκομείο για να τον «σωπάσει» για πάντα, αντ’ αυτού όμως γίνονται φίλοι. Μαζί περιηγούνται τις θολές γραμμές της φιλίας και της εξαπάτησης.
Ο Λουκάς εισάγει τον Ηλία στον κόσμο της Υποκριτικής, τραβώντας τον στα άκρα. Καθώς η οντισιόν πλησιάζει, ο Λουκάς βιώνει το βάρος των πράξεών του, οδηγώντας τον να αντιμετωπίσει το παρελθόν του και περίπλοκα συναισθήματα που δεν πίστευε ποτέ πως θα αντιμετωπίσει.
Άποψη: Σκηνοθετικό ντεμπούτο στις ταινίες μεγάλου μήκους για τον μικρομηκά με καριέρα σε ΗΠΑ και Ευρώπη Αντώνη Τσώνη και μάλιστα με ένα αφιέρωμα στις heist movies και στα crime films των αμερικάνικων 70s, αλλά και μια ωδή στην υποκριτική παράνοια.

Ο Λουκάς είναι ένας νεαρός Έλληνας Τζόκερ, ένας ανερχόμενος ηθοποιός που διψά να καθιερωθεί στον χώρο του μέσα από μια ψυχωτική οριακά σχέση με αυτό που στην υποκριτική ονομάζουμε Μέθοδο και το οποίο ακολουθούν και οι δύο ηθοποιοί που ενσάρκωσαν τα τελευταία χρόνια τον Τζόκερ, ο Φίνιξ και ο Λέτο.
Μεθυσμένος από την σαρωτική επίδραση που έχει πάνω του η υποκριτική τέχνη, ξεσηκώνει διαλόγους από γνωστές ταινίες, μιμείται τα υποκριτικά μαθήματα που άφησαν ο Μάρλον Μπράντο κυρίως αλλά και ο Ρόμπερτ ντε Νίρο και ο Τζόνι Ντεπ, μέχρι που όπως και ο ήρωας της DC, θα χαθεί σε αυτόν τον κόσμο, θα υιοθετήσει ένα σχιζοφρενικό alter ego και θα οδηγηθεί στο έγκλημα και την παρανομία στο όνομα της αγάπης και της θέλησης.
Ο Γιάννης Νιάρρος είναι σίφουνας στον ρόλο του, πραγματικά μια από τις καλύτερες ανδρικές ερμηνείες που έχουμε δει σε ελληνική ταινία του έως τώρα 21ου αιώνα. Γενικά το καστ είναι απόλυτα επιτυχημένο για έναν σκηνοθέτη που δεν κατοικεί στην Ελλάδα και δεν μιλάει ελληνικά.
Από τον Κώστα Νικούλι, τον πιο συγκρατημένο αδερφό που θέλει μεν να πιάσει την καλή μέσω του εγκλήματος αλλά καταλήγει να φοβάται την παράνοια αλά Νόρμαν Μπέιτς στην οποία βυθίζεται ο αδερφός του, μέχρι τους Μαρία Καλλιμάνη και Γιάννη Τσορτέκη στους ρόλους της μάνας και το θείου-πατριού του τραυματισμένου περαστικού, που περνούν το δυσλειτουργικό στοιχείο της ελληνικής οικογένειας.

Αν και συχνά ξεφεύγει από τα όρια και φτάνει σε μια υπερβολή που φορμαλιστικά επαναλαμβάνεται, κάνοντάς το σε σημεία κουραστικό, σίγουρα ξεφεύγει από τα συνήθη πλαίσια του ελληνικού σινεμά δείχνοντάς μας και μια άλλη πτυχή που συνδέει το σινεμά είδους με την ίδια την υπόσταση του ηθοποιού και των μεθόδων του, κατά την διάρκεια προετοιμασίας για θεατρικές παραστάσεις ή ταινίες.
Ο Τσώνης θέλει να χωρέσει μέσα στην ιστορία το σινεμά του Γαβρά, του Lumet και του Lynch με τον Λουκά να εγκλωβίζεται στην δική Mullholand Drive ονειροφαντασίωση με δυσδιάκριτα και χιουμοριστικά αποτυπωμένα τα όρια ανάμεσα σε ρόλο και άνθρωπο.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων