Η Μαρία που έγινε Κάλλας

Δημοσίευση: 21 Δεκ. 2024, 18:05
Συντάκτης:

Σύνοψη: Κοινωνική βιογραφική σειρά 10 επεισοδίων, με τη σκηνοθετική σφραγίδα της Όλγας Μαλέα. Καταγράφει, με διεισδυτική ματιά, τη μεταμόρφωση της νεαρής Μαρίας Κάλλας, από ασχημόπαπο στη μεγαλύτερη ντίβα όλων των εποχών, την περίοδο της Κατοχής, στην Αθήνα.

<a href="/nea/chouchou-riskarei-me-ena-apagoreymeno-thema-alla-telika-dikaionetai/71471">"Chouchou": Ρισκάρει με ένα "απαγορευμένο" θέμα, αλλά τελικά δικαιώνεται</a>ΣΧΕΤΙΚΑ"Chouchou": Ρισκάρει με ένα "απαγορευμένο" θέμα, αλλά τελικά δικαιώνεται

Παρακολουθούμε τη Μαρία μέσα από τη σχέση της με τα βασικά πρόσωπα της νεανικής ζωής της: τη μητέρα της, την Ισπανίδα δασκάλα της, τον βαρύτονο εραστή της, την πιανίστρια αδελφή της, τον γερμανό μαέστρο. Όμως, καθένας από αυτούς, εντυπωσιασμένος από το ταλέντο της, έχει άλλα σχέδια για τη Μαρία.

Άποψη: Βασισμένη στο βιβλίο «Η Άγνωστη Κάλλας» του ιστορικού Νικόλα Πετσάλη-Διομήδη, η πολυαναμενόμενη σειρά της ΕΡΤ είναι διαθέσιμη στο ERTFLIX με τα πρώτα πέντε επεισόδια, ενώ θα ακολουθήσουν και τα επόμενα πέντε στις 27 Δεκεμβρίου.

Ήδη από την πρώτη σκηνή, βλέπουμε την μητέρα Καλογεροπούλου με τις δύο κόρες της, Μαρία και Τζάκι, να καταφτάνουν από την Αμερική στην μεσοπολεμική Ελλάδα, δείχνοντάς μας ξεκάθαρα την δυναμική των ενδοοικογενειακών σχέσεων: ένας πατέρας απών με τις απιστίες του, μια μητέρα ονειροπαρμένη και φαντασμένη, μια θεία από το Σικάγο που όμως έχει και εκείνη τα δικά της τραύματα. Δεν έγινε ηθοποιός, όπως ήθελε, έπειτα από την καταπίεση της μητέρας της και έτσι μετατράπηκε η ίδια σε μια καταπιεστική και χειριστική μητέρα, θέλοντας να κάνει την κόρη της, Μαρία, μια ντίβα της όπερας. Όπως και έγινε.

Μέσα στα πρώτα πέντε επεισόδια, παρατηρούμε αυτή ακριβώς την μεταμόρφωση μιας νεαρής κοπέλας με όχι τρομερό ενδιαφέρον να γίνει μια σούπερ σταρ στον τομέα της, που τραγουδάει και κάποια ελαφρολαϊκά τραγούδια της εποχής, εξοργίζοντας την μητέρα της που «χαλάει» την φωνή της με αυτή την μουσική, σε μια αφοσιωμένη στην όπερα γυναίκα.

Η άλλη γυναίκα που θα παίξει κομβικό ρόλο στην ζωή της είναι η Ελβίρα ντε Ιντάλγκο, η δασκάλα της, που με τα φόντα και την επιμονή της θα την οδηγήσει στην καταξίωση. Πίσω από την ιστορία της Μαρίας που έγινε Κάλλας, ξεδιπλώνεται η ίδια η ιστορία της χώρας και της δικής της μετάλλαξης από την μεταξική προπολεμική Ελλάδα στην κατοχή.

Όπως και στην Maria του Pablo Larrain, έτσι και εδώ βλέπουμε την συνεργασία της Μαρίας και της μητέρας της με τις δυνάμεις κατοχής, ωστόσο δεν αφήνεται να εννοηθεί η σεξουαλική σύνδεση, παρά μόνο η προσφορά της Κάλλας να τραγουδήσει για αυτούς προκειμένου να επιβιώσει, οικονομικά και βιολογικά, αλλά και να βοηθηθεί στο να παγιωθεί η παρουσία της στον χώρο.

Καλοστημένη σειρά, με εντυπωσιακά σκηνικά και φροντισμένα κοστούμια, αισθητικά άρτια η σκηνοθεσία της Όλγας Μαλέα, έμπειρης στις σειρές εποχής (Τα Καλύτερα μας Χρόνια), φανερώνει την αγάπη της στο είδος.

Αποκάλυψη η Κλεοπάτρα Ελευθεριάδου στον ρόλο της Κάλλας, ενώ ενδιαφέρον έχουν και οι προσεγγίσεις της Ελένης Ράντου, της Ρένιας Λουιζίδου και της Demy στους ρόλους τους.

Κάποιοι θεατρινισμοί, γνωστό και πάγιο πρόβλημα της ελληνικής μυθοπλασίας σε τηλεόραση και θέατρο ούτε εδώ εκλείπουν, ωστόσο δεν αλλοιώνουν  το τελικό αποτέλεσμα, ένα αποτέλεσμα που δεν ωραιοποιεί ούτε αποδομεί. Στέκεται με σεβασμό στην θεϊκή Μαρία, δείχνοντας τις αδυναμίες της (λαιμαργία που καλύπτει τα κενά) αλλά και το μεγαλείο.

 

 

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
37710
Feelgood
12178
Film Group
4293
Feelgood
1966