Berlinale 2025 - Ίθαν Χοκ: "H τέχνη που προσβάλει, δεν είναι εμπορική"

Δημοσίευση: 19 Φεβ. 2025, 03:04
Συντάκτης:

Το “Blue Moon”, η τελευταία ταινία του αγαπημένου Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ (“Before Trilogy”, “Boyhood”), έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στα πλαίσια του επίσημου διαγωνιστικού τμήματος της 75ης Berlinale και μας έδωσε την ευκαιρία να συναντήσουμε τους χαρισματικούς πρωταγωνιστές του στη συνέντευξη τύπου που ακολούθησε τη δημοσιογραφική προβολή.

<a href="/festival-verolino/berlinale-2025-i-katarreysi-tis-epityhias-mesa-se-mia-vradia-sto-blue-moon/71159">Berlinale 2025: Η κατάρρευση της επιτυχίας μέσα σε μια βραδιά στο "Blue Moon"</a>ΣΧΕΤΙΚΑBerlinale 2025: Η κατάρρευση της επιτυχίας μέσα σε μια βραδιά στο "Blue Moon"

Ο Λινκλέιτερ, συνοδευόμενος από τον μακροχρόνιο συνεργάτη του Ίθαν Χοκ, τη Μάργκαρετ Κουάλεϊ (“The Substance”) και τον Άντριου Σκοτ (“All of Us Strangers”), μίλησαν για την ταινία που αφηγείται τη χειρότερη ίσως βραδιά στη ζωή του Λόρεντζ Χαρτ (Χοκ), του στιχουργού πίσω από διαχρονικά τραγούδια όπως το “My Funny Valentine” και το “Blue Moon”. Αυτή είναι η βραδιά που κάνει πρεμιέρα το μιούζικαλ “Oklahoma!”, που σήμανε τη συνεργασία του Ρίτσαρντ Ρότζερς (Σκοτ), μουσικού και πρώην συνεργάτη του Χαρτ, με τον Όσκαρ Χάμερσταϊν. Το δίδυμο Ρότζερς και Χάμερσταϊν έμελλε να γράψει ιστορία στο είδος των αμερικανικών μιούζικαλ, ενώ ο Χαρτ θα πέθαινε επτά μήνες μετά από εκείνο το βράδυ, στα 48 του χρόνια.

“Πάντα μου άρεσαν τα ‘30s και το ‘40s, αυτή η περίοδος του μουσικού θεάτρου που είχε σπουδαίους καλλιτέχνες και σκοπός μου με το ‘Blue Moon’ ήταν να κάνω μια ταινία που να μοιάζει με ένα τραγούδι των Ρότζερς και Χαρτ, να είναι όμορφη, να είναι ταυτόχρονα μελαγχολική και αστεία. Η ταινία είναι για μια νύχτα πριν από 82 χρόνια, για την οποία μιλάμε μέχρι και σήμερα”, είπε ο Λινκλέιτερ.

“Χρειάζεται να προετοιμάζεσαι μια ζωή για έναν τέτοιο ρόλο. Το να παίξεις τον Μάκβεθ αποτελεί προετοιμασία, για παράδειγμα. Ήθελα χρόνο για να αντιληφθώ όλες τις δυναμικές της ταινίας και το πώς θα στήσουμε τις σκηνές. Θα μπορούσα να πω ότι προετοιμάστηκα ξυρίζοντας το κεφάλι μου και ακούγοντας τραγούδια του Λόρεντζ Χαρτ, αλλά αυτό δεν θα ήταν η αλήθεια», είπε ο Χοκ όταν ρωτήθηκε για την προετοιμασία του για τον ρόλο.

“Αυτό που μου αρέσει στις ταινίες του Ρίτσαρντ είναι ότι αγαπάνε τους χαρακτήρες τους. Παρακολουθείς ανθρώπους που είναι ατελείς και ευάλωτοι, αλλά η ταινία τους αγαπάει. Τους βλέπεις να πληγώνονται, αλλά να είναι ταυτόχρονα καλοί, να είναι ευγενικοί ο ένας με τον άλλο. Προσπαθούν να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν, αλλά ακόμα κι έτσι μπορεί να πληγωθούν”, συμπλήρωσε.

Η Μάργκαρετ Κουάλεϊ, της οποίας το ταλέντο και την αφοσίωση στην ταινία εκθείασαν και οι τρεις συνεργάτες της, είπε ότι στράφηκε τις ταινίες του Λινκλέιτερ και του Ίθαν Χοκ όταν ήταν 16 με 17 χρονών και προσπαθούσε να καταλάβει ποια είναι. «Έχοντας μεγαλώσει με τις ταινίες τους, η μόνη προετοιμασία που έκανα για το ‘Blue Moon’ είναι να κάνω ακριβώς ό,τι μου έλεγαν να κάνω», είπε γελώντας η νεαρή ηθοποιός.

Ο Άντριου Σκοτ είπε ότι αυτό που τον τράβηξε στην ταινία είναι ότι είναι στην ουσία μια ιστορία αγάπης. “Για πολλούς από εμάς, οι φίλοι είναι ο μεγαλύτερος έρωτας της ζωής τους. Κι η φιλία ανάμεσα στον χαρακτήρα μου κι αυτόν του Ίθαν είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας τους. Είναι κι οι δυο απόλυτα εμμονικοί με τη δουλειά τους, το πώς θα αφηγηθούν τις ιστορίες που έχουν στο μυαλό τους. Κι αυτό είναι ουσιαστικά αυτό που κάνουμε όσοι δουλεύουμε σε αυτή τη βιομηχανία, ακόμα κι αν δεν προβάλλεται αρκετά προς τα έξω: συζητάμε ατελείωτα για το πώς θα αφηγηθούμε ιστορίες, με τη θέρμη μικρών παιδιών».

Τέλος, το πιο θερμό χειροκρότημα της συνέντευξης απέσπασαν όσα είπε ο Ίθαν Χοκ γύρω από τη διαμάχη μεταξύ της τέχνης που προκαλεί και της generic ψυχαγωγίας: “Η τέχνη που προσβάλλει, όπως π.χ. η πανκ μουσική ή κάποια από τα πρώτα θεατρικά έργα του Μπρεχτ που έχουν μια πανκ ευαισθησία, δεν είναι εμπορική. Δεν πουλάει κι αυτό σημαίνει ότι το κοινό που την αποζητά πρέπει να νοιάζεται γι’ αυτήν, να αναδεικνύει τη σημασία της, ώστε η τέχνη αυτή να έχει θέση στις συζητήσεις μας και στα πράγματα. Όταν βάζουμε ως προτεραιότητά μας αποκλειστικά το χρήμα, τότε έχουμε αδιάφορες δημιουργίες με μαζική απήχηση. Αν αγαπάMonnτε και θέλετε περισσότερη τέχνη που προσβάλλει, απαιτήστε την και θα τη λάβετε!»

Tο 75ο Φεστιβάλ Βερολίνου διεξάγεται 13-23 Φεβρουαρίου 2023.

To MOVE IT βρίσκεται στη γερμανική πρωτεύουσα για 15η χρονιά και θα σας μεταφέρει όλα όσα συμβούν

 

 

Πρώτη δημοσίευση: 19 Φεβ. 2025, 03:04
Ενημέρωση: 19 Φεβ. 2025, 03:06
Συντάκτης:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
37710
Feelgood
12178
Film Group
4293
Feelgood
1966