Σύνοψη: Μια φωτορεπόρτερ, ένας αρχιτέκτονας κι ο ηλικιωμένος, ανοϊκός πατέρας του, εγκλωβίζονται στο κέντρο της Αθήνας, μια μέρα που εκτυλίσσονται εκτεταμένα κι αόριστα επεισόδια.
Η αναγκαστική συμβίωση έχει απρόβλεπτη εξέλιξη και καθώς η ώρα περνά, αναδύονται ιδεολογικές συγκρούσεις, σχέσεις εξάρτησης και συσσωρευμένος θυμός. Όλοι εμπλέκονται σε μια τεράστια οικολογική καταστροφή, μια πυρκαγιά που έκαψε δάση και κατοικημένες περιοχές σκοτώνοντας δεκάδες ανθρώπους.
Άποψη: Η Άννα και ο Παύλος είναι δύο άνθρωποι πολλοί διαφορετικοί. Εκείνη μια μάχιμη φωτορεπόρτερ που την συναντάμε στην πρώτη σεκάνς της ταινίας να βρίσκεται μέσα σε μια πολυπληθή και έκρυθμη πορεία στο κέντρο της Αθήνας με κίνδυνο την σωματικής ακεραιότητα. Εκείνος ένας ευκατάστατος αρχιτέκτονας που ζει στο Κολωνάκι έχοντας έναν πατέρα με άνοια.
Αυτός θα γίνει ο συνδετικός κρίκος που θα τους ενώσει και θα τους φέρει σε μια ιδεολογική σύγκρουση, θυμίζοντάς τους περασμένες αγάπες και φουντώνοντας την μεταξύ τους σχέση.
Η Πανίδα της Στρατούλας Θεοδωράτου στρέφεται σε δύο σημαντικά και καίρια ζητήματα. Το ένα είναι η άνοια από την πάσχει ο πατέρας και είναι από τις λίγες φορές που βλέπουμε κάτι τέτοιο στο ελληνικό σινεμά και μάλιστα τόσο επιτυχημένα με τον Γιώργο Μωρόγιαννη να κινεί τα νήματα σε μια ιστορία πιο σύνθετη από όσο φαντάζει στην αρχή. Κλεισμένη μέσα στους τοίχους ενός αθηναϊκού σπιτιού, απέξω μαίνεται μια αδιευκρίνιστη πορεία με πολλά επεισόδια. Εγκλωβισμένοι μέσα συζητούν από διαφορετική αφετηρία ο καθένας για τις περιβαλλοντικές καταστροφές.
Αυτό που θέτει η Θεοδωράτου είναι το κατά πόσο όλα αυτά γίνονται επίτηδες για οικονομικό όφελος ή όχι. Μόνο που πίσω από αυτό διαφαίνεται όλο το ταξικό χάος, οι ιδεολογικές αποστάσεις που χωρίζουν τους ανθρώπους και τους κάνουν να βλέπουν μέσα από το δικό τους, υποκειμενικό, μικροσκόπιο την πραγματικότητα.
Μια χλωρίδα και πανίδα σε κρίση αλλά και πεδίο μαχών και συγκρούσεων, προς εκμετάλλευση και χρήση από την ανθρώπινη πανίδα που κρύβει μέσα της πολύ διχασμό και πόλωση.
Η ιδεολογική μάχη που στήνεται μέσα στο σπίτι έχει ως φόντο τις πραγματικές συγκρούσεις που υπόκωφα ακούγονται από τους αθηναϊκούς δρόμους.
Οι φυσικές ερμηνείες των Έλενα Μαυρίδου και Αντώνη Μυριαγκού βοηθούν στο να κρατηθεί το ενδιαφέρον σε μια πιο δοκιμιακή ταινία πολιτικο-κοινωνικών συζητήσεων που συμβάλλουν και οδηγούν σε μια ερωτική αψιμαχία. Το θέμα είναι αν θα επιβεβαιωθεί το «έρως ανίκατε μάχαν» ή θα ηττηθεί υπό το βάρος των αποκαλύψεων.
Μια ενδιαφέρουσα περίπτωση πολιτικοποιημένης ταινίας, παρότι κάπου στα μέσα χάνει το μέτρο και φλυαρεί για να το ξαναβρεί με τις αποκαλύψεις του τέλους και τις συγκρούσεις.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων