Berlinale 2025: Το σκληρό και creepy παραμύθι του "The ice tower"

Δημοσίευση: 17 Φεβ. 2025, 04:58
Συντάκτης:

Την επίσημη πρεμιέρα του πραγματοποίησε στο Φεστιβάλ Βερολίνου το La tour de Glace της Λουσίλ Χατζιχαλίλοβιτς, ένα από τα δυνατά χαρτιά του φετινού Διαγωνιστικού, με την Μαριόν Κοτιγιάρ στον πρωταγωνιστικό ρόλο και συμπρωταγωνίστρια την νεαρή Κλάρα Πατσίνι.

<a href="/festival-verolino/verlinale-2025-ta-portraita-ton-protagoniston/71203">Βerlinale 2025: Tα πορτραίτα των πρωταγωνιστών</a>ΣΧΕΤΙΚΑΒerlinale 2025: Tα πορτραίτα των πρωταγωνιστών

Η σκηνοθέτρια, από κοινού με τις δύο ηθοποιούς και τον Όγκουστ Ντιλ (που ενσαρκώνει στην ταινία τον γιατρό της Κοτιγιάρ), παραχώρησαν μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη τύπου, καθώς η ιστορία που αφηγήθηκαν φάνηκε να ιντριγκάρει τους δημοσιογράφους, οδηγώντας - απρόσμενα - και στις αντίστοιχες, αναλυτικότατες απαντήσεις από μέρους των συντελεστών.

Στο συγκεκριμένο φιλμ, η Χατζιχαλίλοβιτς διασκευάζει χαλαρά την "Βασίλισσα του Χιονιού" του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, μέσα από την ιστορία της Ζαν, ενός ανήλικου ορφανού κοριτσιού που δραπετεύει από το ίδρυμα όπου φιλοξενείται και βρίσκει προσωρινά ένα μέρος για να κοιμηθεί στο set μιας ταινίας, η οποία μεταφέρει κινηματογραφικά το παραμύθι της Snow Queen. 

Έχοντας λατρεία στη συγκεκριμένη ηρωίδα, η Ζαν αναπτύσσει μία - αμφίδρομα - προβληματική σχέση με την πρωταγωνίστρια (Μαριόν Κοτιγιάρ) της ταινίας που γυρίζεται, και τα όρια μεταξύ παραμυθιού, ονείρου και πραγματικότητας αρχίζουν να θολώνουν.

Οι δημοσιογράφοι, εύλογα, εστίασαν τις ερωτήσεις τους σε δύο άξονες: αφενός στον παραμυθένιο κόσμο του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και αφετέρου στην δυσκολία που έχει για μια ηθοποιό το να υποδύεται μία... ηθοποιό. 

Σε ό, τι αφορά το πρώτο, και οι 4 συντελεστές συμφώνησαν στο ότι τα παραμύθια του Άντερσεν είναι συχνότατα σκληρά και "creepy", παρόλα αυτά τους ασκούν τεράστια γοητεία χάρη στο μυστήριο και τη συνθετότητά τους.

Η Χατζιχαλίλοβιτς, ειδικότερα, στάθηκε συγκεκριμένα στην ιστορία της Βασίλισσας του Χιονιού, λέγοντας ότι από πολύ μικρή αναρωτιόταν σχετικά με το τι αντιπροσωπεύει η μυστηριώδης αυτή φιγούρα ή ποιο είναι πραγματικά το βασίλειό της. 

Έτσι, χωρίς να δώσει κάποιο κλειδί για τον αποσυμβολισμό του εν λόγω μύθου, οδήγησε ακούσια τη συζήτηση στον χαρακτήρα που ενσαρκώνει η Κοτιγιάρ, και αυτή με τη σειρά της δεν δίστασε να εκθέσει ενδελεχώς τη μέθοδο που ακολουθεί κάθε φορά - και είναι αρκετές - που της ανατίθεται ένας γριφώδης ρόλος.

Συγκεκριμένα, δήλωσε πως της είναι αναγκαίο να γράφει η ίδια κάποιες σκηνές που δεν υπάρχουν στο σενάριο, συνήθως από το παρελθόν της ηρωίδας της, οι οποίες θα μπορούσαν να ερμηνεύουν το απρόσιτο μυστήριο που βλέπει ο θεατής στην επιφάνεια του ρόλου. 

Ιστορίες ερωτικών απογοητεύσεων με συναδέλφους ηθοποιούς, φθίνουσα πορεία σε επίπεδο καριέρας και "μεγάλων" ρόλων, κάθε τραύμα και προβολή που θα μπορούσε δυνητικά να εξηγεί τη συμπεριφορά της ηθοποιού που ενσαρκώνει, επιστρατεύονται από την Γαλλίδα σταρ στη φάση της προετοιμασίας της, προκειμένου να αποκωδικοποιήσει την σκληρότητα του χαρακτήρα. 

Μάλιστα, ισχυρίστηκε πως βρήκε ιδιαίτερα "εμπνευστική" την ιδέα της Χατζιχαλίλοβιτς να παρατηρεί η Κριστίνα Φαν Ντε Μπεργκ (όπως ονομάζεται η ηρωίδα της Κοτιγιάρ στην ταινία) τον εαυτό της μέσα από την εικόνα, καθώς σε σημαντικό μέρος του La tour de Glace, η ντίβα πρωταγωνίστρια βλέπει ήδη γυρισμένες σκηνές της από το φιλμ για την Snow Queen, και σχεδόν πάντα μένει δυσαρεστημένη από το αποτέλεσμα, υπαγορεύοντας να κινηματογραφηθούν ξανά. 

Πάνω σε αυτό, η Χατζιχαλίλοβιτς πήρε ξανά το λόγο, για να συμπληρώσει πως αρχικά φοβόταν μήπως αποδειχθεί υπερβολικά "disturbing" για την ηθοποιό της το να πρέπει να παρακολουθεί για τόση ώρα τον εαυτό της (μέσα από την κάμερα ενός άλλου), ή ακόμα - ακόμα και μήπως θεωρηθεί συμπεριφορά χειραγώγησης από μεριάς της. 

Γενικότερα, δημιουργός και πρωταγωνίστρια (οι Πατσίνι και Ντιλ μονοπώλησαν αισθητά λιγότερο το ενδιαφέρον των ερωτήσεων) αφιέρωσαν περίπου μισή ώρα στην ανάλυση σημαντικών παραμέτρων της ταινίας, ανταποδίδοντας στο έπακρο το ενδιαφέρον του Τύπου για το ψυχολογικά πολύπλοκο φιλμ που παρέδωσαν.

Tο 75ο Φεστιβάλ Βερολίνου διεξάγεται 13-23 Φεβρουαρίου 2023.

To MOVE IT βρίσκεται στη γερμανική πρωτεύουσα για 15η χρονιά και θα σας μεταφέρει όλα όσα συμβούν

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

BOX OFFICE

Ταινία
4ημέρο
Tanweer
37710
Feelgood
12178
Film Group
4293
Feelgood
1966