Grand Tour
Σύνοψη: Η ταινία αφηγείται την ιστορία του Έντουαρντ, ενός υπαλλήλου της Βρετανικής Αυτοκρατορίας που υπηρετεί στη Βιρμανία το 1918, ο οποίος αποφασίζει να δραπετεύσει από την αρραβωνιαστικιά του, Μόλι, την παραμονή του γάμου τους στο Λονδίνο.
Αρνούμενη να εγκαταλείψει την υπόσχεση της αγάπης της, η Μόλι ξεκινά μια επική καταδίωξη, ακολουθώντας τον Έντουαρντ σε όλη την Ασία: την Ιαπωνία, την Κίνα, την Ταϊλάνδη, τη Σιγκαπούρη και τις Φιλιππίνες.
Άποψη: «Όλες μου οι ταινίες είναι remakes του Μάγου του Οζ» υποστηρίζει ο Πορτογάλος auteur Μιγκέλ Γκόμες.
Οπαδός ενός σκληροπυρηνικά καλλιτεχνικού για σινεφίλ καταναλωση σινεμά, που δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα αλλά δημιουργεί μια δικιά του, ένα δικό του μαγικό ρετρό και ταυτόχρονα φουτουριστικό βασίλειο στο οποίο χωρούν τα πάντα.
Από το βραβευμένο στο Βερολίνο Tabu με τον φόρο τιμής στον Μουρνάου και το Arabian Nights με το δικό του ξαναδιάβασμα στις Χίλιες και μια νύχτες, επιστρέφει με την έκτη του ταινία σε ένα φόρο τιμής στο υβριδικό ντοκιμαντέρ, όπως είναι και αυτό, του Sans Soleil του πολιτικοκοινωνικά ευαισθητοποιημένου Κρις Μάρκερ.
Σαν τα ταξιδιωτικά ημερολόγια ενός ποιητή να αποκτούν εικόνα, σε ένα ταξιδιωτικό ρομαντικό δράμα και παράλληλα σε ένα εθνογραφικό ντοκιμαντέρ που μπορεί ανά σκηνή να αλλάζει γλώσσα ή διάλεκτο, περνώντας από πορτογαλικά σε αγγλικά, γαλλικά, βιετναμέζικα, καθώς και οι ήρωες αλλάζουν χώρες και περιβάλλοντα. Ασπρόμαυρο σε έναν κόσμο πολύχρωμο ανασύρονται τοπία μνήμης σε μια αφήγηση που χάνει την σύνδεση της και την πορεία της προς όφελος της φόρμας και της καλαισθησίας.
Αψεγάδιαστη φωτογραφικά με κάθε καδράρισμα να λειτουργεί σαν καλλιτεχνική φωτογραφία και όλη η ταινία σαν μια έκθεση φωτογραφίας εν κινήσει. Τον 18ο και 19ο αιώνα οι νεαροί ευρωπαίοι μεγαλοαστοί έκαναν το grand tour, όπως το αποκαλούσαν, την Μεγάλη Περιήγηση, σε περιοχές όπως η Ιταλία, η Τουρκία και σπανιότερα η Ελλάδα για να γνωρίσουν το αρχαίο παρελθόν και να εμπλουτίσουν την παιδεία τους.
Ο Γκόμες οργανώνει το δικό του μυσταγωγικό και δυσανάγνωστο Grand Tour, μόνο για θαυμαστές του, σε χώρες της Ασίας και πλούσιο σε μουσική διαφορετικών στιλ, για μια καταβύθιση στην ανθρώπινη εμπειρία και ύπαρξη υπό το σχήμα ενός ρομάντζου μιας γυναίκας που αναζητά τον αγαπημένο της. Οπτικά εντυπωσιακό και θεματικά πλούσιο αλλά και απροσπέλαστο ως προς τα μηνύματα που μεταφέρει για την αποικιοκρατία στο τέλος του Α´Παγκοσμίου Πολέμου.
ΣΧΟΛΙΑ
Εμφάνιση σχολίων